Monday, January 15, 2007

فقط چند ثانیه!

به گفته سخنگوی دولت عراق، زمانی که می خواسته اند دو تن از همکاران سابق صدام حسین را اعدام کنند، "در حادثه ای کم سابقه در هنگام اعدام برزان، سر وی از بدنش جدا شد"
وی تاکید کرد که "هیچ گونه تخلفی از سوی حاضران در مراسم اعدام صورت نگرفت و هیچ شعاری هم داده نشد"

فقط چند ثانیه چشم هایمان را ببندیم، صحنه بالا را تصور کنیم، هر احساسی که پس از باز کردن چشم ها داشتیم، نشانگر واقعی اندیشه ماست نسبت به خشونت، مجازات، آنتقام، عدالت و انسانیت

پ.ن. راستی از روشهای موجود اعدام کدام روش " انسانی تر" از روش های دیگر است؟

4 comments:

Anonymous said...

شنيدي شاعر ميگه اي كشته كرا كشته كرا كشتي تا كشته شدي زار
تا باز كه او را بكشد انكه ترا كشت ميگن بهشت و جهنم همين دنياست كي نوبت بوش و بقيه بشه خدا داند

Majid Zohari said...

اگر با وجدان‌مان روراست باشيم، هيچ کدام از اين روش‌ها انسانی نيست.

راستی حال و احوالت چطور است که ای صاحب‌قلم؟ با يخبندان چه می‌کنی؟ برف‌بازی يادت نرود که با گلوبال‌ورمينگ اهدايی آقايان، گمانم ديگر در اين سامان هم رنگ برف را نبينيم!

Anonymous said...

سئوال سختي کردين. شايد اصلاً فلسفه ي اعدام چيز درستي نباشه ولي اگر باشه، شايد روشي که آمريکايي ها بکار ميبرن (تزريق سم) يه کم بيرحمي کمتري داشته باشه.

Anonymous said...

دیروز داشتم با دوستی بحث می‌کردم. حین بحث گفتم : کاسترو دیکتاتور است ...دوستم پرسید اگر دیکتاتور است پس چرا آمریکا طی این همه سال تلاش کرده تا کاسترو رو از میان بردارد؟! هنوز دارم به سوالش فکر می‌کنم.
پ.ن : احساس می‌کنم میان این پست شما و سوال دوستم اشتراکات فراوانی وجود دارد. "دیکتاتور" دیکتاتورتر است یا "دیکتاتوری" که برای از میان برداشتن "دیکتاتور" تلاش می‌کند؟!!!