Sunday, December 24, 2006

سلام

با درود و احترام

آنچه می خوانید چیزهای بیشتری نیست که در باره من نمی دانسته اید. این، نخستین پست وبلاگی یک تازه وارد است به این فضای مجازی. پس جز برخی از دوستان، آنهم تا اندازه ای، هیچ از من نمی دانید.

1 - از نخستین هفته های آغاز وبلاگ نویسی فارسی تا حالا که خودم شاید نوپا ترینش باشم همانقدر وبگردی و "ولبگردی" کرده ام که روزنامه خوانی و" روزنامه کاری"، که کارم بوده است. از وبگردی ها بسیار آموخته ام و "ولبگردی" ها هم تفنن و گذران اوقات فراغتم بوده و هست. در اغلب بحث ها و جدل های وبلاگی حرف هایی برای گفتن داشته ام، اما بر روی کاغذ نوشته ام و جایی انداخته ام. در این مدت باره ها و بار ها خواسته ام به جمع وبلاگیان بپیوندم اما ترس و تنبلی و بی وقتی و بسیاری توجیهات دیگر نگذاشته است. ترس از نوعی برهنه شدن در برابر جمعی نادیده. با اینکه از ایستادن در برابر و حرف زدن با جمع های واقعی بسیار راحتم وهمیشه بخشی از کار و فعالیت هایم بوده است.

2 - از دیروز، حال آدمی را دارم که دوست داشته شنا یاد بگیرد. ماه هاست دست دست کرده که یاد گیری شنا را از کجا و چگونه آغاز کند و همچنان کنار استخر ایستاده و نظاره می کند. دوستانی چون حسین و نیکان و چند تایی دیگر بار ها گفته اند و می گویند چرا نمی بلاگی. که ناگهان دوست دیگری، مجید، که سال پیش دستم بگرفت و اسباب تاتی کردنم در وبلاگستان را هم آغاز کرده بود زنگ زد و پس از حال و احوال گفت می خواهد در این " یلدا بازی" من را هم به بازی بگیرد و با اصرار هولم داده است در این " استخر" یا شوتم کرده است در این فضا و از دیروز دارم دست و پا می زنم با راه روش های وبلاگ داری.

3 – می دانم خانه به هم ریخته است و ایراد بسیار دارد. از رنگ و رو تا شکل و شمایل. به بزرگی و خوش سلیقگی و دانسته هاتان از تکنولوژی ارتباطی ببخشید.

4 - رسم ادب معرفی بیش از این می طلبد. اجازه دهید نفسی بالا بیاید، بعد. نقدا همین را داشته باشید که زیاد اهل تعارف نیستم، به هیچ شکلش.

5 – به خودم اجازه نمی دهم کسانی را به بازی دعوت کنم چون تازه واردم، وهم اینکه همه ی بزرگان بازی کرده اند ولابد در سوت پایان بازی هم دمیده اند

5 comments:

Majid Zohari said...

خوش‌آمدی به وبلاگ‌شهر!

Anonymous said...

ما منتظر دومی هستیم ... (صد البته که منظور دومین پست است !! )

Anonymous said...

mobarake. khosh amadid

Anonymous said...

1- می خواستم خوش آمدی عرض کنم خدمت شما ،جناب آقای تاج دولتی ،برای ورودتان به دنیای زیبای وبلاگستان
2- این که هنوز بازی یلدا ادامه دارد و بزرگان ،همه ننوشته اند ،برای نمونه ،خودم را عرض می کنم !!
3- این یلدا بازی هم چون گویی است در دست قدرتمندان و بانفوذان که تا به ما برسد ...
4- با تعریفهای نیکان، شدیدا منتظریم پستهایتان را یکی پس از دیگری بخوانیم ...

Tajdolati said...

همکار نادیده خانم حاجاتی
سپاسگزارم از حسن نظرتان
ظاهرا یکی از خوبیهای وبلاگستان این است که کسی از کسی اجازه نمی خواهد. شما هم بفرمایید و در این بازی اگر مایلید شرکت کنید. سایت های پرباری دارید و خواندنی. امیدوارم هر چه زودتر به خبرنگاران حرفه ای نیویورک تایمز بپیوندید

پایدار باشید